منتدى نوعية المنيا

نرحب بالاعضاء الجدد (آيات ممدوح - دعاء حمدى) -  - يتواجد الآن موضوعات بعنوان السبورة الذكية - جهاز عرض المرئيات ب (قسم تكنولوجيا التعليم) / يلا كلنا نذاكر  ب(نصائح عامة) / الملك وزوجاته الاربعة  - لااااااا للفتنة ب(موضوعات دينية) / اعرف من انت ب(التنمية البشرية)

كلمتين وبس

شاطر
    esraa el-fergany

كلمتين وبس

مُساهمة  esraa el-fergany في الجمعة ديسمبر 03, 2010 6:17 am

سلام عليكم

اولا انا فرحانه جداااااااا ان هاجر عملت المنتدي ده عشان دفعتنا كلها تتجمع بجد كإخوه في الله
    عيزين نتعلم بجد

انا عارفه ان مش كل دفعتنا مشتركه في الجروب وكمان اللي اشتركوا مش متواجدين دائما
    بس ياريت الدفعه كلها يوصلها كلامي

ياجماعه احنا كلنا اخوات بجد (دفعه واحده) هدفنا واحد اننا نتعلم ونستفاد حتي لو حد داخل الكلية وموضوع انه هيتعلم ده مش محطوط في مخه
    فهو هيتعلم هيتعلم عشان يقدر ينجح ويتخرج

انا طلبي صغير اووي :
    عيزين يبقي فيه احترام متبادل بينا ، انا عمري ما شوفت دفعه عامله زي دفعتنا
    دفعه كارهه بعضها بشكل محصلش

بجد لو احترمنا بعض هنلاقي كل الناس اللي في الكلية بتحترمنا وبتقدرنا وبتاخد رأينا
    ونحاول كمان نعممه يبقي نظام حياتنا كلها هو احترام الغير وعدم التقليل من شأن اي حد

اسفه اني طولت عليكم
    بس كان نفسي اقول الكلام ده من زماااااااااااااااااااااان اوي

وربنا يوفقكم جميعا
    waleed

رد صغير

مُساهمة  waleed في الجمعة ديسمبر 03, 2010 6:46 am

علي فكرة مش كل الدفعة بتكره بعضها في ناس كده وناس كده
    وفي كل مكان فيه الناس الكويسة والناس اللي مش كويسة
    ولو فعلاً كانت كل الدفعة بتكره بعضها زي ما حضرتك قلتي مكنش حد رفع اي حاجة علي المنتدي ده علشان باقي زملائه يستفادوا منها
    صح ولا غلط
    ولو انا غلطان وضحيلي وجهة نظرك
    وشكراً
    rabab s

رد: كلمتين وبس

مُساهمة  rabab s في الجمعة ديسمبر 03, 2010 7:03 am

انا مشعارفه اقولك ايه يا إسراء
    هى طبعا مش كل الدفعه اكيد ف ناس كده وناس كده
    وانا نفسى بجد نحب بعض

ربنا يوفقك يا اسراء

وان شاء الله الدفعه كلها تحب بعض ويشهدو بينا كمان
    esraa el-fergany

مُساهمة  esraa el-fergany في الجمعة ديسمبر 03, 2010 7:20 am

كلام حضرتك صح جدا
    بس هل الكل رفع حاجات في المنتدي
    مش ده النقطه

فيه ناس كتير في الدفعه بتساعد بعضها بس بتكون مجموعه مع بعض مش اكتر
    وباقي الدفعه بتكون ولا هنا

انا اسفه ان كنت نزلت الموضوع ده بس ده رأيي واتمني نتغير بجد

ومرسيي لرأي حضرتك
    ويااااااااارب يارباب ومرسيي لرأيك يارباب
    esraa el-fergany

مُساهمة  esraa el-fergany في الجمعة ديسمبر 03, 2010 7:24 am

علي فكره دفعتنا بلا استثناء والله العظيم وربنا شاهد علي كلامي

ما فيها ولا ولد ولا بنت وحشين
    كلهم بسم الله ماشاء الله الله اكبر عليهم ادب واخلاق وناس محترمه جدا

انا عن نفسي لو مخنوقه من كذا حد في دفعتنا فده عشان احنا بصيين علي سلبيات الشخص ده فقط

ولو نظرنا للشخص ده من حيث ايجابياته والله كلنا هنحترم بعض اوي

وربنا يوفقكم يارب
    aya ismail

مُساهمة  aya ismail في الجمعة ديسمبر 03, 2010 7:24 am

بسم الله الرحمن الرحيم
    انا حاسة فعلا بكلامك يا اسراء وفعلا مش كل الناس كده زى ما قالوا الزملة بس هو فيه حاجه غريبة فى الدفعة فعلا مش زى اى دفعة عادية .
    فعلا نفسنا نغير ده
    esraa el-fergany

مُساهمة  esraa el-fergany في الجمعة ديسمبر 03, 2010 7:26 am

يارب نقدر نتغير يا ايه ومرسيي لرأيك
    aya ismail

مُساهمة  aya ismail في الجمعة ديسمبر 03, 2010 7:27 am

بسم الله الرحمن الرحيم
    انا حاسة فعلا بكلامك يا اسراء وفعلا مش كل الناس كده زى ما قالوا الزملة بس هو فيه حاجه غريبة فى الدفعة فعلا مش زى اى دفعة عادية .
    فعلا نفسنا نغير ده
    heba abdelhamed

مُساهمة  heba abdelhamed في الجمعة ديسمبر 03, 2010 7:42 am

اكيد طبعا زى ما الكل رد ان فيه ناس كويسه فى الدفعه و فيه ناس يعنى بس ده لان احنا ما جربناش نتعاون مع بعض بس ان شاء الله المنتدى ده يسمح بان احنا نتعاون مع بعض
    esraa el-fergany

مُساهمة  esraa el-fergany في الجمعة ديسمبر 03, 2010 7:45 am

ياريت فعلا ياهبه نتعاون مع بعض ونساعد كلنا بعض ونحترم بعض

وشكرا لرأيك
    hager
    Admin

مُساهمة  hager في الجمعة ديسمبر 03, 2010 8:34 am

انا عاوزة اقول ان فعلا الدفعة بتاعتنا كلها على اخلاق عليا اولاد وبنات زى ما اسراء قالت والكلام دا مش مجاملة يمكن فى سنة اولى كنت لسا معرفش الدفعة اوى بس بجد الدفعة كلها محترمة وكل حد سواء بنت او ولد جواه حاجة حلوة وبيحب باقى زملاته بس المشكلة ان احنا مش عارفين ازاى نحب بعض وبجد انا عملت المنتدى دا ليكوا انتوا مش ليا علشان انتوا احلى دفعة ويااااااااااااارب المنتدى يجمعنا على كل استفادة واحترام وحب فى الله
    esraa el-fergany

مُساهمة  esraa el-fergany في الجمعة ديسمبر 03, 2010 9:35 am

hager كتب:انا عاوزة اقول ان فعلا الدفعة بتاعتنا كلها على اخلاق عليا اولاد وبنات زى ما اسراء قالت والكلام دا مش مجاملة يمكن فى سنة اولى كنت لسا معرفش الدفعة اوى بس بجد الدفعة كلها محترمة وكل حد سواء بنت او ولد جواه حاجة حلوة وبيحب باقى زملاته بس المشكلة ان احنا مش عارفين ازاى نحب بعض وبجد انا عملت المنتدى دا ليكوا انتوا مش ليا علشان انتوا احلى دفعة ويااااااااااااارب المنتدى يجمعنا على كل استفادة واحترام وحب فى الله

ياااااااااااارب يا هاجر يارب وتمام كلامك ومرسيي لرأيك
    aya elgendy

مُساهمة  aya elgendy في الجمعة ديسمبر 03, 2010 9:44 am

السلام عليكم جميعا
    انا هنتهز الفرصة دى واشكر هاجر على فكرة المنتدى بجد حاجة كويسة جدا وهتفيد الكل
    وانا مع اسراء فى اننا لازم يكون بينا احترام متبادل اكتر من كده بلاش نبص لبعض بصات مش كويسة احنا كلنا الحمد لله محترمين لو حد شاف حاجة فحد ممكن يقوله بأسلوب شيك مش من ورا ضهره ويتكلم عنه
    ونساعد بعض نســـــــاعــــــــــد بعض والله لما نساعد بعض كلنا هنجيب تقديرات بلاش نقول ده ممكن يجيب اعلى منى ان الله فى عون العبد ماكان العبد فى عون اخيه
    وبجد كل اللى عاوز اى حاجة فاى مادة يطلب واحنا كلنا لو بأيدنا نعمل ده مش هنتأخر
    esraa el-fergany

مُساهمة  esraa el-fergany في الجمعة ديسمبر 03, 2010 10:03 am

aya elgendy كتب:السلام عليكم جميعا
    انا هنتهز الفرصة دى واشكر هاجر على فكرة المنتدى بجد حاجة كويسة جدا وهتفيد الكل
    وانا مع اسراء فى اننا لازم يكون بينا احترام متبادل اكتر من كده بلاش نبص لبعض بصات مش كويسة احنا كلنا الحمد لله محترمين لو حد شاف حاجة فحد ممكن يقوله بأسلوب شيك مش من ورا ضهره ويتكلم عنه
    ونساعد بعض نســـــــاعــــــــــد بعض والله لما نساعد بعض كلنا هنجيب تقديرات بلاش نقول ده ممكن يجيب اعلى منى ان الله فى عون العبد ماكان العبد فى عون اخيه
    وبجد كل اللى عاوز اى حاجة فاى مادة يطلب واحنا كلنا لو بأيدنا نعمل ده مش هنتأخر

صح جداااااااااااااا يا ايه وشكرا لرأيك
    Do3aa Hamdy

مُساهمة  Do3aa Hamdy في الجمعة ديسمبر 03, 2010 12:27 pm

كويس جدا يا اسراء انك قولتى الكلام دة بجد انا كان نفسى اقول كدة من زمان
    عشان انا فعلا بحس ان فى ناس فى دفعتنا كل اللى هاممهم مصلحتهم هما وبس مش عايزة اقول
    انانية بس حاجة غريبة وعلى فكرة انا هقول حاجة ان دفعتنا فى ناس فى سنة رابعة بتقول
    علينا اننا فعلا مش بنحب بعض ودة ظاهر للناس كلها انا بجد ببقى حزينة لما بسمع الكلام دة علينا
    من الدفعات التانية والله انا مش بقول كدلام وخلاص بجد الكلام دة سمعته بودنى وربنا يعلم
    وبجد والله انا نفسى دفعتنا تبقى احسن دفعة وكلنا نحب بعض وان شاء الله دة هيحصل ويمكن يكون فكرة
    المنتدى جت عشان تقربنا من بعضنا ان شاء الله ونبقى احسن دفعة واحلى ناس بتحب بعض فى الله
    اسفة جدااااااااااااااا طولت عليكوا
    esraa el-fergany

مُساهمة  esraa el-fergany في الجمعة ديسمبر 03, 2010 12:33 pm

Do3aa Hamdy كتب: كويس جدا يا اسراء انك قولتى الكلام دة بجد انا كان نفسى اقول كدة من زمان
    عشان انا فعلا بحس ان فى ناس فى دفعتنا كل اللى هاممهم مصلحتهم هما وبس مش عايزة اقول
    انانية بس حاجة غريبة وعلى فكرة انا هقول حاجة ان دفعتنا فى ناس فى سنة رابعة بتقول
    علينا اننا فعلا مش بنحب بعض ودة ظاهر للناس كلها انا بجد ببقى حزينة لما بسمع الكلام دة علينا
    من الدفعات التانية والله انا مش بقول كدلام وخلاص بجد الكلام دة سمعته بودنى وربنا يعلم
    وبجد والله انا نفسى دفعتنا تبقى احسن دفعة وكلنا نحب بعض وان شاء الله دة هيحصل ويمكن يكون فكرة
    المنتدى جت عشان تقربنا من بعضنا ان شاء الله ونبقى احسن دفعة واحلى ناس بتحب بعض فى الله
    اسفة جدااااااااااااااا طولت عليكوا

ايوه فعلا يادعاء انا سمعت بردو الكلام ده كله
    ربنا يهدينا جميعا ونكون احسن دفعه في نوعيه وفي جامعة المنيا كلها
    sara ahmed

مُساهمة  sara ahmed في الجمعة ديسمبر 03, 2010 10:42 pm

ربنا يكرمك يا اسراء علي الموضوع ده وخلينا نتفق علي شي فى اي خاجة في الدنيا فيها الحلو وفيها الوحش وفي اكيد ناس ما بنهم فيهم الي صعب جدا يتغير لانه مش مؤمن بان ربنا بيدى كل واحد عل قدر تعبة ياريت اثارة الموضوع ده يكون اول خطوة في التغير الي الاحسن وخلينا نقول ان كل واحد هيبدء بنفسه ان الله لايغير ما بقوم حتى يغيرو ما بانفسهم
    الي الافضل يكون شعارنا انشاء الله
    esraa el-fergany

مُساهمة  esraa el-fergany في السبت ديسمبر 04, 2010 2:42 am

sara ahmed كتب:ربنا يكرمك يا اسراء علي الموضوع ده وخلينا نتفق علي شي فى اي خاجة في الدنيا فيها الحلو وفيها الوحش وفي اكيد ناس ما بنهم فيهم الي صعب جدا يتغير لانه مش مؤمن بان ربنا بيدى كل واحد عل قدر تعبة ياريت اثارة الموضوع ده يكون اول خطوة في التغير الي الاحسن وخلينا نقول ان كل واحد هيبدء بنفسه ان الله لايغير ما بقوم حتى يغيرو ما بانفسهم
    الي الافضل يكون شعارنا انشاء الله

تمام باساره بس الموضوع مش موضوع انه مش مؤمن ان ربنا بيدي كل واحد علي قد تعبه
    عامتا كل واحد حر بس في النهايه احنا دفعه واحده ولازم نتغير ونكون كلنا متعاونين ونحترم بعض
    zezo

مُساهمة  zezo في السبت ديسمبر 04, 2010 7:53 am

[color=red][color=blue]السلام عليكم
    العضو الجديد "zezo"
    " الحمد الله على نعمت الاسلام التى تدعون الى التعاون والمحب والاخلاص وكل هذه الصفات تساعد الشعوب على التقدم ياخوتى فى الله ان هذا الحديث او الموضوع حقيقى فعلا بينن فالكثير منا يشعر ان غيره سوف يسرقة " قال تعالى "قل اعملوا فسير الله عملكم ورسوله "
    يا اصدقاء كل شى نصيب ومفيش حد بياخذ اكثر من المكتوب .
    انا عشت فى الدنيا وقد يكون لى خبرات كثيرة ولكن الخبرات اللى اخذتها من الفرقة مفيش لان مفيش حد بيتبادل مع احد معلومات حتى انا بفضل الله اتعملت مع جميع الاشخاص واعرف صفات كل شخص ومدى صدقه وتعاونه .
    انا من صغرى كان لى صدقات ولكن فى الكلية مش عارف مين صديقى ...... على العموم انا طول عمرى محدش كرهنى وانا على طول محبوب سواء من البنين او البنات لانى كلهم باعتبارهم ذى اخوات ..... انا عارف انى فى الدفع مش مكروه ولكن اتمنى ان كل واحد يقرا الكلام اللتكتب من صاحب الموضوع ان يحتم الاصدقاء وان كل واحدمنا مهم فى حيلته انه يعيش مع الناس لان مفيش واحد بيعيش لوحده اوبيكره الا لو كان مريض على العموم ان طولت عليكم لكن فى الكثير من المواقثف الى ضيقتنى من الدفعة وكل واحد عارف تصرفاته ومدى حب الناس له "وانا اشعر بحب الناس الى وهذه نعمة من الله " نشكركم على هذا المجهود واتمنى من الله التوفيق والنجاح لكل مسلم صالح ..........مش انانى
    العضو الجديد "zezo"
    سلام
    esraa el-fergany

مُساهمة  esraa el-fergany في السبت ديسمبر 04, 2010 9:21 am

zezo_taha كتب:[color=red][color=blue]السلام عليكم
    العضو الجديد "zezo"
    " الحمد الله على نعمت الاسلام التى تدعون الى التعاون والمحب والاخلاص وكل هذه الصفات تساعد الشعوب على التقدم ياخوتى فى الله ان هذا الحديث او الموضوع حقيقى فعلا بينن فالكثير منا يشعر ان غيره سوف يسرقة " قال تعالى "قل اعملوا فسير الله عملكم ورسوله "
    يا اصدقاء كل شى نصيب ومفيش حد بياخذ اكثر من المكتوب .
    انا عشت فى الدنيا وقد يكون لى خبرات كثيرة ولكن الخبرات اللى اخذتها من الفرقة مفيش لان مفيش حد بيتبادل مع احد معلومات حتى انا بفضل الله اتعملت مع جميع الاشخاص واعرف صفات كل شخص ومدى صدقه وتعاونه .
    انا من صغرى كان لى صدقات ولكن فى الكلية مش عارف مين صديقى ...... على العموم انا طول عمرى محدش كرهنى وانا على طول محبوب سواء من البنين او البنات لانى كلهم باعتبارهم ذى اخوات ..... انا عارف انى فى الدفع مش مكروه ولكن اتمنى ان كل واحد يقرا الكلام اللتكتب من صاحب الموضوع ان يحتم الاصدقاء وان كل واحدمنا مهم فى حيلته انه يعيش مع الناس لان مفيش واحد بيعيش لوحده اوبيكره الا لو كان مريض على العموم ان طولت عليكم لكن فى الكثير من المواقثف الى ضيقتنى من الدفعة وكل واحد عارف تصرفاته ومدى حب الناس له "وانا اشعر بحب الناس الى وهذه نعمة من الله " نشكركم على هذا المجهود واتمنى من الله التوفيق والنجاح لكل مسلم صالح ..........مش انانى
    العضو الجديد "zezo"
    سلام

اولا اهلا بيك في المنتدي
    ثانيا كلام حضرتك صح جداااااااااااااااااا وللاسف دفعتنا بالشكل ده واكتر ويارب نقدر نتغير بجد لان فعلا والله العظيم كل بنات وولاد دفعتنا ناس محترمين جدا بس مش فاهمه مالنا كده ومرسيي لرأيك
    aya mohamed

مُساهمة  aya mohamed في الأحد ديسمبر 05, 2010 9:17 am

سلامو عليكم اولا
    ثانيا كلامك صح يا اسرا وكل الاعضاء وياريت نعامل بعض على اننا اخوات مفيش فرق بين الاولاد والبنات ودفعة واحدة نخاف على بعض زي الاخوات تماما في الله طبعا عشان ربنا يوفقنا جميعا ويكرمنا يا رب

sarahmontasser

مُساهمة  sarahmontasser في الأحد ديسمبر 05, 2010 9:24 am

سلام عليكم .
    لازم الواحد يعامل الاخرين زى مايحب انه يتعامل , والواحد بيفرض احترامه ع الاخرين لما يكون بيحترم ذاته أولا .
    و لازم نعرف انا الحقد و الخباثة عمرها مهتنجح حد أبدااا .
    معلش طولت عليكوا flower
    esraa el-fergany

مُساهمة  esraa el-fergany في الأحد ديسمبر 05, 2010 5:22 pm

aya mohamed كتب:سلامو عليكم اولا
    ثانيا كلامك صح يا اسرا وكل الاعضاء وياريت نعامل بعض على اننا اخوات مفيش فرق بين الاولاد والبنات ودفعة واحدة نخاف على بعض زي الاخوات تماما في الله طبعا عشان ربنا يوفقنا جميعا ويكرمنا يا رب

يااااااااارب يا ايه ومرسيي لمرورك
    esraa el-fergany

مُساهمة  esraa el-fergany في الأحد ديسمبر 05, 2010 5:35 pm

sarahmontasser كتب:سلام عليكم .
    لازم الواحد يعامل الاخرين زى مايحب انه يتعامل , والواحد بيفرض احترامه ع الاخرين لما يكون بيحترم ذاته أولا .
    و لازم نعرف انا الحقد و الخباثة عمرها مهتنجح حد أبدااا .
    معلش طولت عليكوا flower

تماااااام جدا يا ساره ومرسيي لمرورك
    اسامة فلافيو

مُساهمة  اسامة فلافيو في الأحد ديسمبر 05, 2010 7:05 pm

انا والله من وجهة نظرى ان الدنيا فيها الحلو والوحش بس والله دفعتنا محترمة غير باقى الدفعات الاخرى
    والله انا واحد من الدفعة عندى اعتبار ومش هيتغير وهو( البنات والله اكتر من اخواتى والاولاد اخواتى وانا عن نفسى دايما مبتسم مع الجميع وانا عمرى ما زعلت من اى واحد فى الدفعة وعلى فكرة الاولاد والله محترمين جدا بس البنات مش عارفين ان الشباب متميزين ويحبون الضحك والهزار وخاصة فى هذة المرحلة وعلى فكرة جميع الطلبة اللى معانا فاهمين فى مجال الكمبيوتر وخاصة الشباب ولكن اتمنى ان تتغير هذة الفكرة والله الشباب يا اخوانى متعاونين جدا وعندهم افكار رائعة بس مش عارف الامور متوترة بين البعض بس دة ان شاء الله من خلال هذا المنتدى سوف تتحسن العلاقات ودليل على ان العلاقة اصبحت جيدة وانها تحسنت ان جميع الاولاد شاركوا فى المنتدى وانا عن نفسى تانى واحد من الاولاد دخل المنتدى وبعد كدة الكل من الاولاد دخل المنتدى ووليد كان اول واحد من الاولاد دخل المنتدى واعتذر ان هناك بعض من الشباب لم يدخل المنتدى وذلك لعدم وجود نت كويس فى القرى وانا اسف على التطويل وادعو الله التوفيق والامتياز للدفعة كلها اجمعين اللهم امين امين يا رب العالمين

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس نوفمبر 23, 2017 11:33 am